събота, 25 юли 2009 г.

На какво е готова жената за обичния мъж ?


В мъжките очи жените са същества променливи. Днес крият крака в пола до петите, утре шеметното мини ги открива напълно. Преди седмица са отмятали черна грива, днес искрят в златнорусо. До вчера са тичали в парка, сега са запалени по тениса.

Защо се променят като хамелеони - за развлечение, според настроението си или по други причини? И заради мъжете - признават много от тях.





“От промени печеля, а не губя”
"Когато се стремя да променя нещо у себе си, правя го заради мен самата, но и заради мъжа, в когото съм влюбена в момента - споделя Марина. -Желанието ми за промени няма нищо общо с липсата на самочувствие. Научих се да играя добре тенис, станах специалистка по оперна музика. А отскоро блеснах като кулинарка и астроложка...
Признавам, в основата на увлечението ми по нещо ново винаги е бил някой мъж. Да се биеш в гърдите, че си "бетон", че никога не би се променила заради мъж, е глупаво. Жените, които разсъждават по този начин, не си дават сметка, че така се ощетяват. Какъв по-добър стимул да се развиваш, да разширяваш кръга на, познанията и уменията си от любовта?
Има мъже, за които си струва жената да прави неща, които в друг случай никога не би направила."
"Последният ми приятел беше голям книгоман - разказва Таня. - Увличаше се по литературата, а аз бях увлечена по него. Така се заразих от страстта му по книгите. Вече не сме заедно. Но винаги ще му бъда благодарна за импулса, който ми даде.
Вторият ми приятел събуди интереса ми към джаза. Преди това бях предубедена, смятах, че тази музика е за друга категория хора. Когато бяхме заедно, той често говореше на тема джаз. А аз се дразнех, че съм "боса": слушах и мълчах. Затова започнах да обикалям по музикалните магазини, накупих плочи и касети за джас. В момента съм сама. Но след двете си връзки се чувствам обогатена, а не ощетена."

“Иска ми се да вляза в неговата кожа...”
В много случаи жената се влюбва в онези качества на мъжа, които тя самата не притежава. Те й се струват дълбоко тайнствени. Разпалва се желанието й да разкрие тайната, да разбере що за човек е този, който е грабнал сърцето й.
"Какво е любовта? Не зная. Или поне не съвсем точно - коментира Тереза. - И никой досега не е успял да ми обясни. Но съм сигурна, че има нещо общо с желанието да бъдеш възможно най-близо до другия човек, в пълния смисъл на думата. Да влезеш в неговата кожа, да споделяш пристрастията и увлеченията му. Ако един ден той изчезне от живота ми, това, което съм научила благодарение на него, ще ми остане. Така от всяка връзка човек запазва нещо повече от сантименталните спомени.
От един от своите приятели се научих да снимам, от друг - да пуша. Останаха ми и двете страсти. Не се разделям с фотоапарата си, трудно ми е да се откажа от цигарите. В момента се интересувам от всичко, свързано с националната футболна лига, и от спортна журналистика. Сегашният ми приятел е запалянко, аз не му отстъпвам. Заедно ходим на стадиона, гледаме първенствата по телевизията. Никога не бих повярвала, че ще започна да се интересувам от тези неща."

Заради мъжа, но и заради самочувствието
Според психолозите жената се стреми да се образова и усъвършенства и от амбициите да не отстъпва в нищо на мъжа. Той например се смята за добър шофьор, а тя изобщо не е хващала волан. Част от жените приемат това положение за естествено и нормално. Но амбициозните и властни личности не могат да се примирят да ги возят като чувал с картофи. Жените атакуват успешно много професии, смятани за мъжки. Някога например летците са били предимно мъже. Днес съотношението жени-мъже все повече се променя. Жени пилотират големи самолети, в САЩ има дори жени - пилоти на военни изтребители.
Бракът на 36-годишната Ева, майка на две деца и съпруга на компютърен специалист, забуксувал, самочувствието й започнало да пада. Тогава решила да се занимава с web-дизайн.
"Години наред бях готвачка, чистачка, детегледачка... Казах си - най-сетне трябва да докажеш, че можеш да правиш и нещо друго, освен да кърпиш чорапи. Преодолявайки страха, преодолях самата себе си. Станах по-смела, по-самоуверена, самочувствието ми нарасна. Доказах, че бих могла да се справя в живота и сама."
Днес бракът й отново е щастлив.
"Естествено, има неща, които не бих направила заради никого, дори и заради мъж. Никога не бих се оперирала например, не бих вземала наркотици. Това не би имало нищо общо с любовта", разсъждава Мария.


На каквото и да сте готови заради обичания мъж, не бива да забравяте: едно е да споделяте увлеченията на обичания човек и съвсем друго - да се превърнете в негова сянка и робиня.
Връзките, в които жената е приела доброволно ролята на подчинен придатък на мъжа, не са от най-щастливите.

Няма коментари:

Публикуване на коментар