сряда, 22 юли 2009 г.

Дали съществува приятелство между мъжа и жената?


Може би, но само “преди”, а в редки случай и “след”.
Повечето признават, че приятелството между жената и мъжа съществува, но когато се стигне до пример от собствения живот, повечето се замислят – добри познати да, но едва ли истински приятели...
Без съмнение приятелските отношения се създават предимно между представители на един и същи пол. Под приятелство между мъж и жена се разбира отсъствие на каквито и да било други чувства и влечения един към друг, а това почти не се случва. Възможно е само когато хората се познават от деца, били са съученици или стари съседи, с две думи - знаят се от много години. Животът на единия е преминал пред очите на другия, затова се възприемат като безполови същества.






“Приятели по неволя”
Често двама души наричат отношенията си приятелство, независимо, че в действителност приятелски чувства да изпитва само единият от тях, а другият си е просто влюбен, който по някаква причина не се надява на взаимност.
Ролята на приятел се приема поради липса на изход. Но трябва да се разбере, че тези отношения не водят до нищо добро -неудовлетворението се трупа, а напрежението нараства...
Ние, жените, обикновено се държим потребителски с подобни “приятели по неволя” – много добре разбираме за какво става дума, просто държим този “приятел” в резерв. За всеки случай - ако не се получи с другия, може пък “приятелят” да премине в друго ниво. Мъжете обикновено знаят това и някои от тях дори не му обръщат внимание. Затова ако наистина ви е скъп такъв човек и искате да го запазите като приятел, по-добре открито и честно му кажете: да, чувствам, че ти харесвам, но засега мога да ти предложа само приятелство, а после – каквото сабя покаже...
Това ще избави дружбата ви от конфузни ситуации и двусмислици.

Ние прекрасно се допълваме!
Приятелството между мъж и жена има характерни прилики и разлики, защото всяка страна внася в тези отношения особеностите на своя пол.
Мъжете - прагматизъм, логика, способност трезво да се оценява ситуацията, ако щете и помощ с груба физическа сила (например при ремонт или преместване).
Жената - топлота, задушевност, способност за съпреживяване, оная емоционална нагласа, която липсва в чисто мъжките приятелства.
„Не знам какво щях да правя без Иван - споделя Лили. - С него сме приятели отдавна, от малки живеехме врата срещу врата. Можем да не се виждаме със седмици, но когато имам проблем с някое гадже, най-напред на него се обаждам. Той ми помага да видя ситуацията от другата и страна, през очите на мъж. Когато пък при него нещо не върви - той ми се обажда и аз съм готова с часове да го слушам и да му повтарям, че е добър, способен и че всичко ще се оправи. Забелязала съм, че има неща, за които мъжете не говорят помежду си. За тях те имат нужда от жена. Ние с Иван прекрасно се допълваме."

Вечната приятелка
„Защо ли мъжете винаги са искали да бъдат приятели с мен, вместо да ме ухажват" – пита една наша читателка. Това положение на „вечната приятелка" най-често се дължи на пропуски от детството, когато момиченцето е възпитавано да се държи по-въздържано, а не като малка госпожица. И установените в детството положения сработват – момичето трябва да бъде скромно и бъде търпеливо и да чака, докато го изберат. Затова много жени чакат с години и изпускат своя шанс. Понякога пък пречката да признаем на мъжете недотам приятелските си чувства са комплекси - аз съм дебела, грозна, с дълъг нос и косата ми е една... Накратко казано, не ставам като жена, затова ме приемат само като приятелка.
Стремейки се да е на всяка цена до мъжа, в когото е влюбена, жената е готова да му бъде всякаква и да се държи както го би му харесало. Дава му съвети, съчувства му, играе ролята на „негова броня"...и си стои самотна.
Затова, когато ви харесва някой мъж, кажете му не се натоварвайте с роля, от която нямате нужда.

Това е любов, а не приятелство?! В приятелството с мъж жа винаги трябва много ясно да показва позициите си, за да няма недоразумения, проблеми или направо разбит живот...
„Запознах се с Него в първи курс на университета - разказва една наша читателка в “Истински истории”. - Беше ни интересно да си говорим и да прекарваме времето си заедно. Отначало не го възприемах като мъж, само като приятел. Но веднъж на басейна обърнах внимание колко са широки раменете му и какви хубави ръце има. И...че другите жени го заглеждат. Като че изведнъж прогледнах... 3апочнах дори да го сънувам, денонощно бленувах за него, а той нищо не забелязваше - продължаваше да си споделя с мен и спокойно ме целуваше за довиждане. Направо се побърквах... Веднъж ми се обади късно вечерта и ми каза, че иска да поговорим. Така се зарадвах - току-виж... Но се оказа, че изобщо не е това, което предполагах. Той пристигна смазан и нещастен. „Знаеш ли - започна още от вратата, - дойдох да се посъветвам с тебе, никой не ме разбира така добре..." Оказа се, че преди месец прекарал една нощ с момиче от другия курс и сега тя му съобщила, че е бременна. За мен това беше направо шок, но се сдържах и му казах: „Разбира се, че трябва да се ожениш...". Танцувахме на сватбата, а след това се срещахме все по-рядко.
След няколко години разбрах, че бракът му бил нещастен, бил се развел и живеел сам. Бързо намерих телефона му и му се обадих. Срещнахме се и аз буквално му се хвърлих на врата - направих това, за което бях мечтала през всичките тези години. Той объркано ме милваше по косата и повтаряше, че съм глупаче. „Защо?" - попитах през сълзи. „Защото преди десет години не ми каза нищо за чувствата си. Целият ни живот щеше да е друг... Аз ужасно се страхувах да не те загубя, затова премълчавах любовта си, като си мислех, че за теб съм само приятел. А когато ме посъветва да се оженя, надеждите ми окончателно рухнаха." От тази нощ аз останах с Него завинаги...

Ние жените трябва да разберем, че мъжете също имат страхове и комплекси, те също се боят да бъдат отхвърлени и чакат от нас първата крачка.

Както много често става в живота, приятелството между мъж и жената често завършва с любов.
И тази любов е по-силна от онази, която възниква заради обикновената влюбеност: вие вече добре се познавате и сте наистина близки. Така че, ако изведнъж видите в него “мъжа на живото си”, не му мислете дълго.

Много ми хареса какво каза един мой познат преди да се ожени:
“Да ТЯ фантастично готви и сексът между нас е страхотен, но това мога да го правя и с всяка друга жена.
Защо избрах точно НЕЯ?
Защото така както ме разбира ТЯ, никой никога не ме е разбирал...”

Няма коментари:

Публикуване на коментар