петък, 10 юли 2009 г.

Япония - страната, която най-много обичаше лукса


В страната на изгряващото слънце има много слънца. Техните имена са познати на цял свят, но само в Япония тези имена никога не променят смисъла си, каквато и да е кризата, и колкото и да се отразява на бюджета. Chanel, Louis Vuitton, Hermes, Gucci. Имената на онова, за което средностатистическата японка е готова да жертва цялата си заплата.

В началото на 90-те Япония се превърна в най-масовия пазар за луксозни стоки, а според проучването там всеки втори притежава чанта на Louis Vuitton или шал на Hermes. Въпреки кризата и световното отдръпване на пазарите за луксозни стоки, в Япония нещата стоят съвсем различно. Криза естествено има, но според изследванията именно Япония е страната, която най-много държи на луксозните стоки. И е готова да продължи да го прави.

Проблемът е само един - когато само преди година световно известните марки инвестират милиони за магазините си в Япония, днес не знаят какво точно да правят с огромните си инвестиции в страната, която беше известна с любовта си към лукса. Все още Япония води в тази класация, но приходите са спаднали двойни. Според експерти в страната на изгряващото слънце големите брандове и компании бавно ще се изтеглят. И ще загубят още толкова милиони. Нищо, че луксът означава всичко в Япония.

Няма коментари:

Публикуване на коментар